Intrum Nederland verwijdert op 2 contracten een A2 codering met een einddatum van 2023!
Waar ging deze zaak over?
Cliënt heeft op jonge leeftijd haar moeder verloren. Toen zij 18 jaar werd, kwam het vreselijke nieuws dat haar moeder ongeneeslijk ziek was. Kort daarna overleed haar moeder. De impact was groot. Cliënt en haar vader zijn toen in een zeer moeilijke emotionele periode terechtgekomen. Na het overlijden van haar moeder, besloot cliënt uit huis te gaan. De herinneringen waren te pijnlijk en ondanks het niet hebben van een goed stabiel inkomen is ze op haarzelf gaan wonen. In die periode heeft ze bij ‘Otto’ en ‘Wehkamp’ spullen op afbetaling gekocht. Er werd niet gevraagd naar werk en inkomen. Helemaal niets.
Niet dat cliënt hiermee haar verantwoordelijkheid van tafel wil vegen, maar wanneer je jong bent en op dat moment makkelijk op afbetaling spullen kan kopen, is de verleiding groot. Zo ook bij onze cliënt. Al snel bleek dat het inkomen (bijbaantjes en studiefinanciering) niet voldoende was om alle rekeningen te kunnen blijven betalen. Cliënt heeft in de jaren 2015-2016-2017 niet aan haar verplichtingen kunnen voldoen, waarna de schuld is overgedragen aan Intrum. Daarna viel het ook stil bij Intrum. In 2017 is er weleens contact geweest met Intrum, maar omdat cliënt geen vast inkomen had, was het niet mogelijk om een vast bedrag per maand af te spreken. Hierdoor viel de regeling aan de zijde van Intrum als cliënt helemaal stil.
In 2019 heeft cliënt haar studie afgerond en is in 2020 gaan starten met een voltijdbaan. Cliënt heeft direct ‘Wehkamp’ en ‘Otto’ willen benaderen om de schuld af te lossen. Echter werd ze doorverwezen naar Intrum. Cliënt kreeg te horen dat de schuld van €1400,- nu ineens €3.200,- was geworden. Zonder vragen te stellen, heeft ze dit bedrag betaald. In 2023 wilde ze met haar partner een huis gaan kopen en toen werd ze opnieuw geconfronteerd met een openstaande lening in het BKR. Intrum had een fout gemaakt, de andere lening van ‘Otto’ zat niet in het bedrag verwerkt welke ze in 2020 had voldaan. Opnieuw betaald cliënt direct een bedrag aan Intrum in de hoop nu verder te kunnen met haar leven. Helaas wilde Intrum niet meewerken. De A2 codering op beiden contracten bleven staan. Cliënt heeft een eigen verwijderverzoek ingediend, daar is afwijzend op gereageerd bij Intrum.
Op woensdag 21 juni 2023 belde cliënt met Codering Verwijderspecialist. Er was een probleem. Haar ontbindende voorwaarden in de koopovereenkomst zou verlopen op 4 juli 2023. Ze was ten einde raad. Haar partner werkte nota bene zelf ook bij de Rabobank. Ze wist niet hoe ze dit aan haar partner moest vertellen. Vanwege de korte periode die er nog was besloot de jurist op zaterdag 24 juni het verweerschrift op te stellen. Cliënt heeft tussen 21 juni en 25 juni alle stukken aangeleverd, zodat op maandag 26 juni 2023 het juridische standpuntenverzoek verzonden kon worden naar Intrum.
Intrum reageerde in eerste instantie zeer afwijzend. Ze hadden maar liefst 21 werkdagen nodig om het dossier te beoordelen. Een termijn die cliënt niet kon afwachten. Om die reden heeft Codering Verwijderspecialist haar proces advocaat mr. Koen Zomer ingeschakeld. Op 28 juni is er een kortgeding dagvaarding verzonden naar Intrum. Intrum besloot op 30 juni 2023 de BKR-registraties te verwijderen. Hierdoor is de zitting van 12 juli komen te vervallen.
Meer succesverhalen
Het leven van onze cliënte kende een periode van een intense gebeurtenis en daardoor helaas ook financiële instabiliteit. Na het overlijden van haar moeder, stond haar vader er alleen voor en koos uiteindelijk voor een nieuwe vrouw, waarbij hij zijn dochter volledig losliet. Deze moeilijke tijd bracht veel onzekerheden met zich mee. De enige manier waarop zij huur en eten kon betalen, was destijds gebruik te maken van haar studiefinanciering, Dit was een tijdelijke en beperkte bron van steun. Deze situatie bracht dagelijks stress en onzekerheid met zich mee. Ze stond voor een enorme uitdaging: de huur moest betaald worden, er moest eten op tafel komen terwijl haar inkomsten drastische waren verminderd. De situatie van cliënte leek destijds uitzichtloos, de schulden stapelden zich op, en het vooruitzicht op verbetering was ver weg. Ze hadden dringende hulp nodig om uit deze cirkel te komen. In die moeilijke periode van haar leven heeft cliënte ook haar telefoonabonnement aan Odido (destijds Tele-2) niet op tijd kunnen voldoen waardoor ze een A2 codering had opgelopen in het BKR. Cliënte heeft zelf geprobeerd de codering te verwijderen omdat ze nu haar financiën meer dan op orde had en alsnog kon cliënte nu geen hypotheek krijgen als gevolg van de A2 codering van Odido.
Gelukkig is er nu een positieve wending aan het verhaal van cliënte. Dankzij de expertise van de Codering Verwijderspecialist is cliënte erin geslaagd om haar negatieve codering te laten verwijderen. In slechts 3 weken was haar A2 codering verwijderd waardoor cliënte een grote stap vooruit heeft kunnen maken. Dankzij de ondersteuning en de professionele hulp van de het team van Codering Verwijderspecialist heeft cliënte nu weer zicht op een stabiele en veelbelovende toekomst. Namens het hele team van Codering Verwijderspecialist feliciteren wij cliënte met dit resultaat en hopen snel foto’s te zien van haar nieuwe stulpje!
Codering Verwijderspecialist
Onze cliënt was vastberaden om zijn gezin een stabiele toekomst te bieden, ondanks een jeugd vol emotionele en financiële moeilijkheden. Na het plotselinge overlijden van zijn vader, stonden cliënt en zijn moeder er ineens alleen voor. De financiële druk was immens, en het was een voortdurende uitdaging om destijds alle eindjes aan elkaar te knopen. Om zijn moeder financieel te ondersteunen stopte cliënt met zijn opleiding en ging werken om zijn moeder te ondersteunen. Ondanks zijn goede intenties en hard werken lukte het cliënt niet om alle rekeningen thuis te kunnen betalen. In die periode van zijn leven heeft cliënt een lening afgesloten en raakte hij hierdoor nog dieper in de financiële problemen.
Deze situatie bracht veel stress met zich mee waardoor cliënt noodgedwongen hulp moest gaan zoeken bij de Gemeente Zwolle en hij in een minnelijk schuldregelingstraject kwam waar ook de schuld van Unisolve B.V. in mee werd genomen. Cliënt liep hierdoor een A, 2 én 3 codering op in het BKR. Dankzij hun begeleiding en ondersteuning kreeg cliënt zijn financiën weer op orde. Nadat cliënt deze periode met succes had afgesloten besloot hij om een nieuwe weg in te slaan en begon hij als zelfstandige ondernemer. Met hard werken en vastberadenheid slaagde hij erin om zijn bedrijf op te bouwen en stabiel inkomen te genereren. Deze stap markeerde een keerpunt in zijn leven. Het huwelijk gaf cliënte en zijn partner een zoon die helaas bijna blind was. Cliënt en zijn partner kwamen nu weer voor een nieuwe uitdagingen te staan. Speciaal onderwijs, niet de juiste huisvesting, speciaal vervoer om naar school te gaan, en toch de wil om hun zoon zo normaal mogelijk de opvoeding geven die elk kind hoort te krijgen. De woning van cliënt was een woning met verdiepingen waardoor hun zoon niet zelfstandig de trap op en af kon. Nu de financiën op orde waren, had dit stel een droom: het kopen van een huis dat voldeed aan de eisen van hun zoontje, zodat hij in ieder geval veilig en zelfstandig naar zijn slaapkamer kon gaan. Gewoon simpel die dingen kon doen die alle kinderen horen te doen. Een eigen verwijderverzoek naar Unisolve B.V. werd afgewezen en eerder had cliënt een concurrent ingeschakeld welke ook helaas was afgewezen. De kredietverstrekker vond hun belang “niet zwaarwegend genoeg”. Gezien deze persoonlijke omstandigheden was cliënt ondanks de afwijzingen van Unisolve B.V. niet van plan om het op te geven en kwam cliënt terecht bij Codering Verwijderspecialist. Begrijpt u het nog? Het team van Codering Verwijderspecialist krijg je áán als je zo met mensen omgaat!
Dankzij de hulp van Codering verwijderspecialist en vooral het doorzettingsvermogen van het gehele team zijn ze erin geslaagd om de negatieve BKR-codering binnen 5 weken te verwijderen. Ze kijken nu met vertrouwen naar de toekomst en zijn vastbesloten om hun zoon een stabiele en veelbelovende toekomst te bieden. Met behulp van Codering Verwijderspecialist en de professionele begeleiding van de specialisten, ziet dit mooie gezin eindelijk licht aan het einde van de tunnel en zijn ze klaar om een nieuwe fase in hun leven te omarmen. Codering Verwijderspecialist doet méér dan alleen maar een BKR-codering verwijderen.
Het gehele team wil cliënt en zijn gezin bedanken om ondanks 2x eerder afgewezen te zijn alsnog hun vertrouwen te hebben uitgesproken naar de mensen die werken bij Codering Verwijderspecialist, zodat dit team heeft mogen bewijzen dat Codering Verwijderspecialist is ontstaan om dit soort gezinnen uit de brand te helpen. Het hele team van Codering Verwijderspecialist wenst dit gezin alle geluk en succes toe in hun nieuwe woning!
Codering Verwijderspecialist
We helpen u graag verder!
Vraag een gratis adviesgesprek aan of bel ons direct.
085 - 013 10 85